en
pl

Medaliści na Targach Mody

Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich, w przeciwieństwie do konkurencyjnych konkursów nie ma być celem samym w sobie, ale środkiem prowadzącym do celu – sukcesu rynkowego, wyrażonego zwiększeniem sprzedaży, lub wartości marki promowanego produktu. Złoty Medal stanowi rekomendację ekspercką, a w wybranych przypadkach konsumencką nagrodzonych produktów i usług.

Firmy nagrodzone Złotym Medalem zaprezentowały swoją ofertę podczas wrześniowych Targów Mody. Dzięki sprawnym procedurom konkursowym finaliści konkursu uzyskali pakiet materiałów promocyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem, co pomogło w profesjonalnym przygotowaniu ekspozycji targowej.

thumbnail_strefa.jpgthumbnail_pokazy.jpgthumbnail_targi.jpg

Medaliści chętnie promowali produkty wykorzystując wizerunek Złotego Medalu, który jest coraz bardziej rozpoznawalną przez ekspertów i konsumentów nagrodą.

W procesie budowania marki oraz jednego z jej komponentów – zaufania do jakości oferowanych produktów – ważną rolę odgrywają rekomendacje, które przyjmują różnorodne formy.

Czasami mogą być to wypowiedzi autorytetów z określonej dziedziny, wizerunek osoby popularnej w mediach, powołanie się na wyniki badań, czy testów konsumenckich, lub jak w przypadku Złotego Medalu, wizerunek prestiżowej nagrody kojarzonej z innowacyjnością i doświadczeniem.

Międzynarodowe Targi Poznańskie prowadząc szereg aktywności promocyjnych w mediach, Internecie i na wszystkich organizowanych wystawach oraz konferencjach, jednocześnie zwiększają znajomość i zaufanie do marki jaką jest Złoty Medal.

MTP jednocześnie dzielą się tym olbrzymim kapitałem z nagrodzonymi firmami, które dzięki temu znacznie skracają drogę do świadomości swoich partnerów businessowych i konsumentów.

Kampanie z wykorzystaniem Złotego Medalu są znacznie bardziej skuteczne, osiągają większy zasięg, a przez to również okazują się efektywniejsze kosztowo, w porównaniu z projektowanymi od podstaw działaniami marketingowymi wspierającymi sprzedaż konkretnego produktu. Warto zestawiać koszty przeciętnej kampanii prasowej, czy koszty wizyt przedstawicieli handlowych w terenie z kosztami prezentacji targowej oraz wspierającym pakietem działań przed i po targach. Zestawianie kosztów i z drugiej strony efektów w postaci: wielkości sprzedaży, liczby zawartych umów, przyjętych zleceń, odbytych spotkań, nowych Klientów, wzrostu świadomości marki, czy  znajomości promowanego produktu jest najbardziej czytelnym i miarodajnym sposobem weryfikacji większości działań marketingowych.

thumbnail_strefa_zoom.jpgthumbnail_glosowanie.jpg

Zachęcamy do obejrzenia zdjęć ilustrujących sposoby wykorzystania wizerunku Złotego Medalu przez sześć nagrodzonych firm: >> Przykłady narzędzi promocji <<  Zestaw materiałów oraz narzędzi jest niezwykle różnorodny i obejmuje m.in. standy, roll-upy, banery na stoisku i w strefach o dużym nasileniu ruchu, własne broszury i ulotki, opakowania, strony www, konkursy, merchandising produktu na stoisku targowym, oznakowanie szlaków komunikacyjnych, multimedialne prezentacje w Strefie Mistrzów, prezentacje w materiałach i broszurach rozpowszechnianych przez MTP. Warto w realizowanych działaniach położyć nacisk na odpowiednio przygotowaną stronę internetową z wyeksponowaniem Złotego Medalu. Oto przykłady dobrych praktyk w tym zakresie: http://scaviola.eu/ http://www.meva-fashion.eu/ http://www.self.pl/ http://i-sklep.pl/  Niektórzy z Wystawców i laureatów coraz chętniej nawiązują interakcje z Klientami poprzez portale branżowe i konkursy w mediach społecznościowych.

Część z narzędzi promocyjnych została przygotowana wspólnie z wyspecjalizowanymi komórkami MTP. Opracowane elementy stanowią dynamicznie rozwijaną sieć identyfikacji wizualnej Złotego Medalu, swoisty kod, który pomaga zwiedzającym znaleźć dobry produkt na targach, lub wspiera nabywcę w dokonaniu racjonalnego wyboru spośród wielu porównywalnych produktów w sklepie.

Z perspektywy konsumenta Złoty Medal komunikowany w miejscu sprzedaży – np. na materiałach POS, lub opakowaniu – może okazać się argumentem „za”, który pozytywnie wpłynie na decyzję zakupową. Medal działa tutaj jak swoista polisa ubezpieczeniowa, która chroni klienta przed niesolidnymi  dostawcami produktów, lub usług.

Wysiłki podejmowane przez nagrodzonych Wystawców i Targi Poznańskie procentują zwiększonym zainteresowaniem dziennikarzy w stosunku do promowanych w ten sposób produktów. Listy medalistów wraz z informacjami na temat targów Mody ukazały się m.in. w takich dziennikach i magazynach jak: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Rynek Mody, Moda Forum, Przegląd Włókienniczy, Moda Męska, Moda Damska. Poniżej kilka przykładowych linków do publikacji w prasie ogólnopolskiej i branżowej, a także TV i www (pełen wykaz publikacji dostępny jest po przesłaniu maila pod adresem: przemysław.grodzki@mtp.pl):

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,12465405,Co_bedziemy_nosic_za_pol_roku__Sprawdz_na_MTP.html  http://wtkplay.pl/video-id-1968-puls_dnia_z_wtorku_11_wrzesnia  http://www.archiwum.wyborcza.pl/Archiwum/1,0,7644769,20120911PO-DLO,Jak_sie_modnie_ubierac,.html http://www.expovortal.com/moda-odziez-bizuteria/item/17153-zote-medale-targow-mody-pozna http://poznan.dlastudenta.pl/dlaStudentki/artykul/Targi_Mody_Poznan_mamy_zdjecia,85286.html

Przypominamy nagrodzonym na minionych i wszystkich nadchodzących targach, że materiały przydatne w działaniach reklamowych związanych ze Złotym Medalem znajdują się pod adresem: http://zlotymedal.mtp.pl/pl/przydatne_informacje/pliki_do_pobrania/

Wszystkich sympatyków produktów wyróżnionych Złotym Medalem Targów Mody zachęcamy do głosowania w konkursie Złoty Medal - Wybór Konsumentów, które zakończone zostanie w dniu 13.10.2012. Wówczas poznamy zwycięzcę w wyścigu do świadomości i portfeli Konsumentów oraz Kontrahentów. Do tej pory (stan na dzień 24.09.12) swoje głosy na wybrane produkty oddało 1300  potencjalnych konsumentów i przedstawicieli branży.

Więcej informacji na temat Złotego Medalu i pozostałe głosowania dostępne na: www.zlotymedal.mtp.pl

2012-09-25